Forfatterens bildeNT Nett

27. mars er fristen for å søke om NTs hytter i sommer

Trekning 28. mars.

Husk å legge inn søknad om å leie NTs to hytter i Myrkdalen og på Sjusjøen. Perioden det søkes for nå er fra og med 1. mai og frem til 28. september.

Trekning vil bli foretatt 29. mars, og etter det er det fritt frem for å plukke de helgene/ukene hvor det er ledig.

Benytt muligheten for å tilbringe sommeren på en av våre flotte ferieboliger, og det til en pris du ikke finner andre steder.

Prisene fremkommer på bestillingssiden.

Tillegg for strømforbruket:

NT vil fra utleieperioden som starter 1. mai fakturere leietakerne for faktisk strømforbruk under leieoppholdet som et tillegg til leieprisen. Leieprisen i seg selv justeres ikke.

De skyhøye strømprisene medfører at NT taper penger når hyttene leies ut (NT får ikke strømstøtte) og det er ikke bærekraftig om NT skal kunne fortsette å ha rimelige ferieboliger å tilby medlemmene. Siden strømprisene økte drastisk har NT dekket ekstrautgiftene med oppsparte midler, men det er ikke noe som kan fortsette. Hyttene er ment å driftes gjennom inntektene.

For å redusere noe av denne økte kostnaden har sentraladministrasjonen bestemt at strømforbruket legges til som et tillegg til leieprisen, slik at hver leietaker betaler for den strømmen man forbruker når man leier hytta. Dette er funnet å være en rettferdig fordeling i stedet for å øke leieprisen generelt.

I praksis vil leietakeren bli bedt om å lese av strømmåleren ved ankomst og før avreise.

• Disse tallene sendes inn til NT, som igjen da fakturerer den enkelte leietaker ut i fra reelt forbruk.

• Strømforbruk når hytten ikke er utleid dekkes i sin helhet av NT, slik at det kun er for de dagene man er på hytten man faktureres for.

• Leietaker vil etter 1. mai først betale for leien, og deretter bli fakturert for strømforbruket i etterkant av leieoppholdet.

Du finner all informasjon om hyttene på vår hjemmeside

Hvordan søke

Norsk Tollerforbund bruker samme bookingsystem som Tolletaten (hyttetrekk.no) så måten å søke på er kjent for mange. Du finner innlogging til siden her (https://www.norsktollerforbund.no/ferieboliger)

Første gangen oppretter du en egen profil på hyttetrekk.no (du kan ikke bruke den samme som i Tolletaten), bruker du ditt medlemsnummer i NT. Alle medlemmer har nå fått tilsendt sitt medlemsnummer fra vårt medlemsregister (i form av en faktura som ikke skal betales!).

Når du er inne på hyttetrekk.no så vil du kunne se når det er ledige leietider (plukkdager frem til 1. januar) og prisene. Velg de dagene du ønsker å leie ved å trykke på "plukk" eller "søk" og deretter går du til 4. Mine Søknader i menyen til venstre for å betale. Her kan du også angre din bestilling.

Finner du ikke ditt medlemsnummer kan du kontakte NTs Medlemsservice, men husk å sjekk eposten sendt fra vårt medlemsregister 19/08-2022 som er en null-faktura som inneholder informasjon om ditt medlemsnummer.

BRUK hyttene våre, ta VARE på dem og ha god NYTTE av vår nyeste MEDLEMSFORDEL!

GOD HYTTEHØST